24-12-2013 ; Oudtjes naar Kirstenbosch en jong grut hiken op Lion's Head Peak

24 december 2013 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vandaag zijn wij naar Kirstenbosch geweest, het vlaggenschip van Zuid Afrika wat betreft botanische tuinen. Het is gelegen aan de Oost kant van Kaapstad en ligt tegen de Tafelberg aan. De hele tuin beslaat 528 ha. en bestaat uit 36 ha. bewerkte tuinen en een natuurreservaat. Hier vind je kamerplanten in de vorm van bomen en struiken en allerlei verschillende soorten medicinale en geurende planten. De botanische tuin heeft zijn oorsprong te danken aan Jan van Riebeeck omdat hij indertijd bossen liet aanplanten voor constructiehout ten behoeve van de schepen van de Oost Indische Compagnie. Het valt ons op dat er momenteel nog niet veel planten bloeien maar dat komt misschien omdat de zomer net is begonnen. Verder hing er vandaag een grote wolk boven de tafelberg zodat we geen zonnige opnamen konden maken, terwijl de jongens 10 kilometer verderop in de felle zon de Lion's Head aan het beklimmen waren.

1. Tonna bonna:
    26 december 2013
    He he op de valreep nog ff ikke. Ik of wij wensen jullie een behoude vlucht terug naar huisje toe. Dit nemen ze jullie nooit meer af ben benieuwd verder naar alle andere verslagen cq belevenissen. We zien en horen jullie gauw xxxxx . De wijven hihi uit Roosendaal.