22-12-2013; Wim gedoken met de haaien, maar geen haai gezien in m'n zwembad

22 december 2013 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vandaag even een rustdag,  want we moeten het wel kunnen volhouden op onze leeftijd. Morgen vroeg opstaan, ik denk 06.00 uur want dan gaan we op Safari en hopen de BIG 5 te zien, het is zo'n 3 uur rijden vanaf onze locatie. Thijmen en Anne en Melissa zijn weer stappen in Kaapstad;  Century City , de grootste Shopping Mall van heel Zuid Afrika, ik vraag me af waar ze allemaal mee thuiskomen.

De temperaturen zijn op het ogenblik ongekend, het is boven de 30 graden en ik moet om de 15 minuten het zwembad in om even af te koelen. We moeten enorm uitkijken want de ozonlaag is hier erg dun, dus je verbrand zo. Ben nog nooit zo bruin ben geweest. Ik denk dat mijn collega's me niet meer herkennen, dat wordt dus weer even voorstellen als ik op locatie kom, nadat ik eerst ' s morgen m'n ruiten van m'n auto van ijs ontdaan heb, echt onvoorstelbaar op dit moment.

Ik begin al aardig op de oorspronkelijke bewoners van Zuid Afrika te lijken de zogenaamde Khoikhoi; die door de blanken  Hottentotten werden genoemd.

Bericht van een zwartman in Zuid Afrika

1. Dicky:
    23 december 2013
    tis al weer jullie laatste week,ga er maar fijn van genieten ennne hier ist 10 graden hoor .dus ruiten krabben hoeft niet
  2. Joe Pensionado:
    23 december 2013
    Ons sal ons in nederland maar soos gaan aanpas aan julle taal. pragtige foto's en die film van anne gee ons 'n baie goeie beeld hou julle dit daar moet uithou. Fyn dat dit baie goed weer is om goed van te kan geniet. Ek mis nog die nuwe skoene van Elianne op die foto's. Of het ek iets gemis. Ons kan die taal wel aanpas maar nie ons velkleur. Ons hoop julle nog te kan herken na die terugkeer in Nederland. Geniet daar van.
  3. Vinka:
    24 december 2013
    Liewe familie,
    Geseënde Kersfees,
    Mag die nuwe jaar op alle gebied,
    'n jaar word waarvan jy sê,
    Dit mag nog 'n jaar duur.
    Met plesier,
    Vinka en Wouter
  4. Tonna bonna:
    26 december 2013
    Heeeee wa lees ikke daer Willem om de 15 miniuten in had water ........ties nie te gelove da kan nie echt warrrrrrrrrrrrrre. Pfffffff