23-12-2013 ; Met z'n allen op safari in Inverdoorn

23 december 2013 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Het verhaal van Elianne, mijn ultieme beleving.

Om half zes opgestaan, dus zelfs ik was nog vroeger uit de veren. Het was al wel licht. Om 10 uur werden we verwacht in Inverdoorn, een private safari door Thijmen uitgezocht en geregeld (baie dankie zoon) Yorick had een prachtige route daarheen bedacht, helemaal door de bergen, prachtig en griezelig met die diepe afgronden en goed de vaart erin om er op tijd te zijn. Als oplossing schoof ik gewoon van links naar rechts op de achterbank. Airco en prachtige Afrikaanse muziek maakte de rit van 3 uur dragelijk. Midden in de woestijn lag Inverdoorn, waar we ontvangen werden met koffie of frisdrank, allemaal poeppie sjiek (zie de foto's) Er kwamen meer mensen en de eerste groep vertrok in de jeep. Wij moesten nog wachten op een andere familie, dit was een Amerikaans gezin wonende in Thailand met een zoontje en dochtertje. Onze safariman vroeg wat we het eerste wilde zien, het jongetje uit onze groep wilde graag naar de cheetah's, zo gezegd zo gedaan, daar lagen ze  onder de boom te slapen. Yorick heeft trouwens alles gefilmd, en er een korte compilatie van gemaakt, dus ik ga niet alle dieren noemen die we hebben gezien, het was onbeschrijfelijk mooi en ook nog even spannend toen een neushoorn (deze hoorns waren trouwens geïnjecteerd met een giftige stof zodat ze voor "jagers" nutteloos zijn) een aanval op onze jeep deed (zie filmpje) Na een kleine 3 uur kwamen we terug bij de ranch, lunchen deden we niet daar ( 400 rand pp. vonden we wat aan de hoge kant) we hebben daar nog wat gedronken en hebben toen onderweg bij Steer's voor 400 rand met z'n zessen gegeten!!!!!

Op naar Blauwberg strand!!

Gisteren hebben Melissa en Anne kerstmutsen gekocht, deze zouden we gebruiken om op het strand onze "kerstkaart" te maken. Volgens Thijmen het ideale punt, Tafelberg op de achtergrond. Het was prachtig warm zonnig weer, geen mens op het strand, nou toen we uit de auto stapte was gauw duidelijk waarom!!Gezandstraald werd je, snel wat foto's gemaakt en op naar de supermarkt. Een lekker panneke kippensoep gemaakt, nog wat gelambald en toen doodvermoeid naar bed. Mijn God wat heeft Afrika toch allemaal te bieden.............zoooooooo prachtig. Hoop hier echt nog eens terug te komen!!!!!